Το ενδεχόμενο να βρίσκεται θαμμένος στο μνημείο
της Αμφίπολης ο Μέγας Αλέξανδρος απέκλεισε ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας. ...
«Η απάντηση δε θα είναι πολύ μακριά. Είναι αδύνατο να βρίσκεται ο Μέγας Αλέξανδρος μέσα στον τύμβο της Αμφίπολης», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας υπογραμμίζοντας ωστόσο την ίδια ώρα πως το μνημείο μαρτυρά πως σίγουρα ο «ένοικος» θα είναι εξαιρετικά σημαντικός.
«Η διαίσθηση που έχω είναι ότι αυτό είναι αδύνατον και το λέω όχι γιατί θέλω να εκπλαγώ ευχάριστα, αλλά γιατί αν υπήρχε μια τέτοια υπόνοια ή πληροφορία για τον Αλέξανδρο δεν θα μας είχε διαφύγει. Ο ένοικος του μνημείου πάντως είναι αντίστοιχος του μεγαλείου του μνημείου», είπε συγκεκριμένα
ο κ. Τασούλας μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega κλείνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο τη συζήτηση και την παραφιλολογία γύρω από τον τάφο της Αμφίπολης.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι ο υπουργός Πολιτισμού μίλησε για τις προσωπικές του εκτιμήσεις και σύμφωνα με τα όσα είναι σε θέση να γνωρίζει μέχρι στιγμής.
Μάλιστα ο υπουργός Πολιτισμού αποκάλυψε τι μαρτυρούν τα περίτεχνα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων, λέγοντας: «Αυτά τα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων είναι σαν τίτλος ευγενείας και δείχνουν την αθηναϊκή επίδραση στην τέχνη της περιοχής και αυτό είναι λογικό γιατί η Αμφίπολη ήταν αποικία των Αθηνών».
Ο κ. Τασούλας σημείωσε ότι ούτε ο ίδιος δεν έχει πάει στο σημείο των ανασκαφών. «Έχω δώσει εντολή να μην με αφήσουν να μπω στον τύμβο! Είμαι σαν τον Οδυσσέα, που ζήτησε να τον δέσουν στο κατάρτι του πλοίου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε πως δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μυστικό, που περιμένουν να αναδυθεί από τον τύμβο, αλλά όλο το μνημείο είναι «Το μυστικό».
Αναφορικά με την πορεία της ανασκαφής, ο υπουργός Πολιτισμού είπε ότι βρέθηκε θύρωμα που δείχνει ότι υπάρχει και τέταρτος θάλαμος.
Απαντώντας στις επικρίσεις περί πολιτικής εκμετάλλευσης του θέματος από την κυβέρνηση, ο κ. Τασούλας υποστήριξε: «Δίνουμε στοιχεία στον ελληνικό λαό που δεν δείχνουν μιζέρια, γιατί κάποιοι θέλουν μόνο μιζέρια».
Απέφυγε, δε, να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τον ακριβή χρόνο αποκάλυψης του συνόλου του τάφου, προσπαθώντας να εξηγήσει πως δεν μπορεί να υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο κ. Τασούλας ξεκαθάρισε ακόμη ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις σύλησης του μνημείου, ενώ κατήγγειλε ότι κάποιοι παρακαλούν να μην βρεθεί τίποτα στον τάφο: «Είναι απαράδεκτο, αλλά δυστυχώς υπάρχει μια ελάχιστη μειοψηφία με αυτή την συμπεριφορά».
Εν τω μεταξύ, η ανασκαφή στον Τύμβο Καστά προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και τα ευρήματα εντυπωσιάζουν. Την Κυριακή, το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα νέες, εκπληκτικές φωτογραφίες από τις Καρυάτιδες που βρέθηκαν μέσα στον τύμβο.
Οι ανασκαφές έφεραν στο «φως» ολόκληρα τα σώματα των επιβλητικών αγαλμάτων τα οποία έχουν ύψος 2,27, φορούν ποδήρη χιτώνα και μακρύ κροσσωτό ιμάτιο και φέρουν κοθόρνους, οι οποίοι είναι διακοσμημένοι με κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η όψη των βάθρων είναι διαμορφωμένη με στέψεις και ορθοστάτες, ακολουθούν, δηλαδή, τον τύπο της μαρμάρινης επένδυσης των τοίχων όλων των θαλάμων. ΠΗΓΗ
της Αμφίπολης ο Μέγας Αλέξανδρος απέκλεισε ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας. ...
«Η απάντηση δε θα είναι πολύ μακριά. Είναι αδύνατο να βρίσκεται ο Μέγας Αλέξανδρος μέσα στον τύμβο της Αμφίπολης», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας υπογραμμίζοντας ωστόσο την ίδια ώρα πως το μνημείο μαρτυρά πως σίγουρα ο «ένοικος» θα είναι εξαιρετικά σημαντικός.
«Η διαίσθηση που έχω είναι ότι αυτό είναι αδύνατον και το λέω όχι γιατί θέλω να εκπλαγώ ευχάριστα, αλλά γιατί αν υπήρχε μια τέτοια υπόνοια ή πληροφορία για τον Αλέξανδρο δεν θα μας είχε διαφύγει. Ο ένοικος του μνημείου πάντως είναι αντίστοιχος του μεγαλείου του μνημείου», είπε συγκεκριμένα
ο κ. Τασούλας μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega κλείνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο τη συζήτηση και την παραφιλολογία γύρω από τον τάφο της Αμφίπολης.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι ο υπουργός Πολιτισμού μίλησε για τις προσωπικές του εκτιμήσεις και σύμφωνα με τα όσα είναι σε θέση να γνωρίζει μέχρι στιγμής.
Μάλιστα ο υπουργός Πολιτισμού αποκάλυψε τι μαρτυρούν τα περίτεχνα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων, λέγοντας: «Αυτά τα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων είναι σαν τίτλος ευγενείας και δείχνουν την αθηναϊκή επίδραση στην τέχνη της περιοχής και αυτό είναι λογικό γιατί η Αμφίπολη ήταν αποικία των Αθηνών».
Ο κ. Τασούλας σημείωσε ότι ούτε ο ίδιος δεν έχει πάει στο σημείο των ανασκαφών. «Έχω δώσει εντολή να μην με αφήσουν να μπω στον τύμβο! Είμαι σαν τον Οδυσσέα, που ζήτησε να τον δέσουν στο κατάρτι του πλοίου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε πως δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μυστικό, που περιμένουν να αναδυθεί από τον τύμβο, αλλά όλο το μνημείο είναι «Το μυστικό».
Αναφορικά με την πορεία της ανασκαφής, ο υπουργός Πολιτισμού είπε ότι βρέθηκε θύρωμα που δείχνει ότι υπάρχει και τέταρτος θάλαμος.
Απαντώντας στις επικρίσεις περί πολιτικής εκμετάλλευσης του θέματος από την κυβέρνηση, ο κ. Τασούλας υποστήριξε: «Δίνουμε στοιχεία στον ελληνικό λαό που δεν δείχνουν μιζέρια, γιατί κάποιοι θέλουν μόνο μιζέρια».
Απέφυγε, δε, να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τον ακριβή χρόνο αποκάλυψης του συνόλου του τάφου, προσπαθώντας να εξηγήσει πως δεν μπορεί να υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο κ. Τασούλας ξεκαθάρισε ακόμη ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις σύλησης του μνημείου, ενώ κατήγγειλε ότι κάποιοι παρακαλούν να μην βρεθεί τίποτα στον τάφο: «Είναι απαράδεκτο, αλλά δυστυχώς υπάρχει μια ελάχιστη μειοψηφία με αυτή την συμπεριφορά».
Εν τω μεταξύ, η ανασκαφή στον Τύμβο Καστά προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και τα ευρήματα εντυπωσιάζουν. Την Κυριακή, το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα νέες, εκπληκτικές φωτογραφίες από τις Καρυάτιδες που βρέθηκαν μέσα στον τύμβο.
Οι ανασκαφές έφεραν στο «φως» ολόκληρα τα σώματα των επιβλητικών αγαλμάτων τα οποία έχουν ύψος 2,27, φορούν ποδήρη χιτώνα και μακρύ κροσσωτό ιμάτιο και φέρουν κοθόρνους, οι οποίοι είναι διακοσμημένοι με κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η όψη των βάθρων είναι διαμορφωμένη με στέψεις και ορθοστάτες, ακολουθούν, δηλαδή, τον τύπο της μαρμάρινης επένδυσης των τοίχων όλων των θαλάμων. ΠΗΓΗ