Πολλοί άνθρωποι είχαν την ατυχία να δεχτούν κλήσεις με απόκρυψη οι οποίες είναι άκρως ενοχλητικές και πολλές φορές έχουν την μορφή «φάρσας»...
Σε κάποιες περιπτώσεις οι κλήσεις με απόρρητο αριθμό είναι εξυβριστικές, συκοφαντικές ή ακόμα και απειλητικές.
Το μόνο που μπορεί να σκεφτεί όποιος δέχεται μία τέτοια κλήση είναι το πως μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο που το καλεί.
Και όμως υπάρχει λύση και σε περίπτωση που δεν ξέρετε τα στοιχεία του ανθρώπου που σας καλεί, μπορείτε να μάθετε το νούμερο του:
Επικοινωνήστε με την υπηρεσία παροχής επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε και ζητήστε
να μην δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη. Σε περίπτωση που το κάνετε αυτό, όταν σας καλούν με απόκρυψη θα δείχνει ότι μιλάτε. Μπορείτε επίσης να κάνετε αίτηση στον υπόχρεο πάροχο για την εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό τον εντοπισμό ενοχλητικών ή κακόβουλων κλήσεων (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006). Στην δεύτερη αυτή περίπτωση όποιος σας καλεί με απόκρυψη θα ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα (πριν χτυπήσει καν το δικό σας τηλέφωνο) ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί.
Μόλις μάθετε το νούμερο που σας καλεί με απόκρυψη, ανοίγει ο δρόμος για τον εντοπισμό του ανθρώπου που σας ενοχλεί.
Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές, πολύ δε περισσότερο τα Δικαστικά Συμβούλια και τα Δικαστήρια, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας (αριθμός κλήσεως, στοιχεία καλούντος – καλουμένου, ώρα κλήσης κ.λπ.) και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδίως της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ). ΠΗΓΗ
Σε κάποιες περιπτώσεις οι κλήσεις με απόρρητο αριθμό είναι εξυβριστικές, συκοφαντικές ή ακόμα και απειλητικές.
Το μόνο που μπορεί να σκεφτεί όποιος δέχεται μία τέτοια κλήση είναι το πως μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο που το καλεί.
Και όμως υπάρχει λύση και σε περίπτωση που δεν ξέρετε τα στοιχεία του ανθρώπου που σας καλεί, μπορείτε να μάθετε το νούμερο του:
Επικοινωνήστε με την υπηρεσία παροχής επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε και ζητήστε
να μην δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη. Σε περίπτωση που το κάνετε αυτό, όταν σας καλούν με απόκρυψη θα δείχνει ότι μιλάτε. Μπορείτε επίσης να κάνετε αίτηση στον υπόχρεο πάροχο για την εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό τον εντοπισμό ενοχλητικών ή κακόβουλων κλήσεων (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006). Στην δεύτερη αυτή περίπτωση όποιος σας καλεί με απόκρυψη θα ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα (πριν χτυπήσει καν το δικό σας τηλέφωνο) ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί.
Μόλις μάθετε το νούμερο που σας καλεί με απόκρυψη, ανοίγει ο δρόμος για τον εντοπισμό του ανθρώπου που σας ενοχλεί.
Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές, πολύ δε περισσότερο τα Δικαστικά Συμβούλια και τα Δικαστήρια, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας (αριθμός κλήσεως, στοιχεία καλούντος – καλουμένου, ώρα κλήσης κ.λπ.) και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδίως της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ). ΠΗΓΗ