Στο Καραϊσκάκη η ΑΕΚ δεν πήρε απλά θετικό αποτέλεσμα, δεν αύξησε μόνο τις πιθανότητές της για πρόκριση στην επόμενη φάση, αλλά κέρδισε τον σεβασμό. Κατάφερε να πείσει όσους επί μήνες την αμφισβητούσαν πως είναι ομάδα με τα όλα της. Ενα σύνολο πειθαρχημένο, σωστά δουλεμένο, που ξέρει να προοδεύει μέρα με τη μέρα και μπορεί να σταθεί σε υψηλό επίπεδο. Πάνω απ' όλα, όμως, φάνηκε πως πλέον δημιουργείται μία νέα ομάδα, η ΑΕΚ του Δέλλα. Επειτα από πολλά χρόνια, από τον χρυσό καιρό του Ντούσαν Μπάγεβιτς ακόμα, εμφανίζεται μια ομάδα με χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν τον προπονητή της.
Η ΑΕΚ που εμφανίστηκε στο τερέν του φαληρικού γηπέδου ήταν ομάδα που ήξερε τι ήθελε αλλά και πώς θα το κατακτήσει. Είναι μια ομάδα που πίστευε και έκανε πράξη ότι θα πάει να κάνει το παιχνίδι της. Δεν έπαιξε ταμπουρωμένη στην άμυνα, δεν έψαξε τις αντεπιθέσεις, αλλά επέβαλε τον δικό της ρυθμό. Εκανε ποδόσφαιρο κυριαρχίας, στηριζόμενη στο ασταμάτητο πρεσάρισμα, στη σωστή κυκλοφορία της μπάλας, στην άριστη συνοχή όλων των γραμμών μέσα στο γήπεδο. Η ΑΕΚ είναι μία καλοκουρδισμένη μηχανή που λειτουργεί στους ρυθμούς του Δέλλα.
Η εικόνα της ΑΕΚ στο Καραϊσκάκη -ανεξαρτήτως με το τι θα γίνει τελικά στη ρεβάνς και στην πρόκριση- αύξησε κατά πολύ τις μετοχές του Δέλλα. Ο Μπάγεβιτς, αλλά και όσοι έχουν εικόνα της καθημερινής δουλειάς που διεξάγεται στα Σπάτα, δεν έχουν καμία αμφιβολία πως η ποιότητα της δουλειάς του «Κολοσσού» είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Και πλέον αυτό φαίνεται ολοένα και περισσότερο μέσα στο γήπεδο. Ο Δέλλας κερδίζει εμπιστοσύνη, πίστη στις δυνατότητές του και αποτελεί ένα στοίχημα για την ΑΕΚ, που φαίνεται πως κερδίζεται.
ΟΙ «ΑΕΤΟΙ» ΚΑΙ Ο «ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ»
Εχοντας αγωνιστεί σε κορυφαίο επίπεδο, ο Δέλλας γνωρίζει πώς να φτιάξει την ψυχολογία των ποδοσφαιριστών του. Χαρακτηριστικός είναι ο τρόπος που επέλεξε πριν από το ντέρμπι στο Καραϊσκάκη, όπου ο «Κολοσσός» έκανε την έκπληξη, αλλά κατάφερε να αιφνιδιάσει ευχάριστα και να «ντοπάρει» τους παίκτες του. Πριν η αποστολή αναχωρήσει για το γήπεδο, τους έδειξε, στο βίντεο, ντοκιμαντέρ, με τον τρόπο που πετούν σε σχηματισμό οι αγριόχηνες. Ο στόχος του ήταν να δείξει πως ακόμα και άγρια ζώα αναπτύσσουν μηχανισμούς για να έχουν συνοχή, η οποία δεν διασπάται σε κανένα σημείο. Εκανε ακόμα πιο εντυπωσιακή την παρουσίαση «ντύνοντας» το θέμα με μουσική επένδυση από την ταινία «ο μονομάχος». Η επιβλητική death can dance μουσική συνεπήρε τους «κιτρινόμαυρους», ενώ η ατάκα του Δέλλα στο τέλος ήταν όλα τα λεφτά. «Είδατε τις αγριόχηνες, αλλά εμείς θα είμαστε αετοί». Πώς μετά οι παίκτες του να μην παίζουν σαν αφιονισμένοι, απόλυτα συγκεντρωμένοι στο παιχνίδι. Νωρίτερα, ο Δέλλας και ο Μπορμπόκης είχαν δώσει ατομικές οδηγίες στον κάθε παίκτη, ώστε να ξέρει τι πρέπει να κάνει μέσα στο γήπεδο, με συγκεκριμένες εντολές και ξεκάθαρους ρόλους.
Εχοντας αγωνιστεί σε κορυφαίο επίπεδο, ο Δέλλας γνωρίζει πώς να φτιάξει την ψυχολογία των ποδοσφαιριστών του. Χαρακτηριστικός είναι ο τρόπος που επέλεξε πριν από το ντέρμπι στο Καραϊσκάκη, όπου ο «Κολοσσός» έκανε την έκπληξη, αλλά κατάφερε να αιφνιδιάσει ευχάριστα και να «ντοπάρει» τους παίκτες του. Πριν η αποστολή αναχωρήσει για το γήπεδο, τους έδειξε, στο βίντεο, ντοκιμαντέρ, με τον τρόπο που πετούν σε σχηματισμό οι αγριόχηνες. Ο στόχος του ήταν να δείξει πως ακόμα και άγρια ζώα αναπτύσσουν μηχανισμούς για να έχουν συνοχή, η οποία δεν διασπάται σε κανένα σημείο. Εκανε ακόμα πιο εντυπωσιακή την παρουσίαση «ντύνοντας» το θέμα με μουσική επένδυση από την ταινία «ο μονομάχος». Η επιβλητική death can dance μουσική συνεπήρε τους «κιτρινόμαυρους», ενώ η ατάκα του Δέλλα στο τέλος ήταν όλα τα λεφτά. «Είδατε τις αγριόχηνες, αλλά εμείς θα είμαστε αετοί». Πώς μετά οι παίκτες του να μην παίζουν σαν αφιονισμένοι, απόλυτα συγκεντρωμένοι στο παιχνίδι. Νωρίτερα, ο Δέλλας και ο Μπορμπόκης είχαν δώσει ατομικές οδηγίες στον κάθε παίκτη, ώστε να ξέρει τι πρέπει να κάνει μέσα στο γήπεδο, με συγκεκριμένες εντολές και ξεκάθαρους ρόλους.
Ακατάπαυστο πρεσάρισμα ψηλά
Ο Δέλλας είχε «διαβάσει» άριστα το παιχνίδι του Ολυμπιακού και ήξερε πως εάν προκαλούσε «βραχυκύκλωμα» στην κυκλοφορία από τα στόπερ και τον αμυντικό χαφ, θα τον έκοβε στα δύο. Οπερ και εγένετο. Αραβίδης και Μάνταλος πρέσαραν ασταμάτητα και ωθούσαν τους Σαντάνα και Σιόβα στο λάθος. Συνολικά οι μεσοεπιθετικοί της ΑΕΚ πίεζαν πολύ, από τα όρια της περιοχής του Ολυμπιακού, μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Βέβαια, για να συμβεί αυτό υπήρχε η παρακαταθήκη της άριστης φυσικής κατάστασης, απόρροια της άψογης επιστημονικής δουλειάς των Δημήτρη Μπουρουτζίκα και Παναγιώτη Βούλγαρη στον τομέα της εκγύμνασης.
Ο Δέλλας είχε «διαβάσει» άριστα το παιχνίδι του Ολυμπιακού και ήξερε πως εάν προκαλούσε «βραχυκύκλωμα» στην κυκλοφορία από τα στόπερ και τον αμυντικό χαφ, θα τον έκοβε στα δύο. Οπερ και εγένετο. Αραβίδης και Μάνταλος πρέσαραν ασταμάτητα και ωθούσαν τους Σαντάνα και Σιόβα στο λάθος. Συνολικά οι μεσοεπιθετικοί της ΑΕΚ πίεζαν πολύ, από τα όρια της περιοχής του Ολυμπιακού, μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Βέβαια, για να συμβεί αυτό υπήρχε η παρακαταθήκη της άριστης φυσικής κατάστασης, απόρροια της άψογης επιστημονικής δουλειάς των Δημήτρη Μπουρουτζίκα και Παναγιώτη Βούλγαρη στον τομέα της εκγύμνασης.
Ομάδα με όλη τη σημασία
Στα ομαδικά αθλήματα το σημαντικό για μια ομάδα είναι να παίζει ως... ομάδα. Η ΑΕΚ το έχει πετύχει σε πολύ σημαντικό βαθμό, και στο Καραϊσκάκη πήρε σχεδόν άριστα. Οι αλληλοκαλύψεις, οι βοήθειες, η ομαδική δουλειά σε άμυνα και επίθεση ήταν σε πολύ υψηλό βαθμό και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Ενωση να εμφανίζεται με απίστευτη συνοχή. Δεν υπήρξε ούτε μια φάση κατά την οποία οι «κιτρινόμαυροι» να βρεθούν εκτεθειμένοι αμυντικά, καθώς οι επιστροφές ήταν ταχύτατες. Και βέβαια, όταν η ΑΕΚ έβγαινε στην επίθεση, υπήρχαν συνεχώς παίκτες που έβγαιναν από πίσω (ο Ανάκογλου ή τα δύο μπακ), τα οποία έδιναν επιλογές για να εκδηλωθεί φάση και να γίνει απειλητική η ομάδα του Δέλλα.
Στα ομαδικά αθλήματα το σημαντικό για μια ομάδα είναι να παίζει ως... ομάδα. Η ΑΕΚ το έχει πετύχει σε πολύ σημαντικό βαθμό, και στο Καραϊσκάκη πήρε σχεδόν άριστα. Οι αλληλοκαλύψεις, οι βοήθειες, η ομαδική δουλειά σε άμυνα και επίθεση ήταν σε πολύ υψηλό βαθμό και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Ενωση να εμφανίζεται με απίστευτη συνοχή. Δεν υπήρξε ούτε μια φάση κατά την οποία οι «κιτρινόμαυροι» να βρεθούν εκτεθειμένοι αμυντικά, καθώς οι επιστροφές ήταν ταχύτατες. Και βέβαια, όταν η ΑΕΚ έβγαινε στην επίθεση, υπήρχαν συνεχώς παίκτες που έβγαιναν από πίσω (ο Ανάκογλου ή τα δύο μπακ), τα οποία έδιναν επιλογές για να εκδηλωθεί φάση και να γίνει απειλητική η ομάδα του Δέλλα.
Εκείνοι το παιχνίδι τους
Ο Δέλλας το έλεγε εδώ και ημέρες, αλλά μόνο μετά την εφαρμογή στο γήπεδο το κατανόησαν άπαντες. Η ΑΕΚ πήγε στο Καραϊσκάκη να κάνει το παιχνίδι της. Να πάρει την κατοχή της μπάλας, να την κυκλοφορήσει σωστά μέσα στο γήπεδο, να κάνει τον δικό της τρόπο παιχνιδιού. Τέτοια χαρακτηριστικά που υπήρχαν μόνο στη μεγάλη ομάδα της δεκαετίας του '90, όταν σε όποιο γήπεδο και αν έπαιζε, όποιον αντίπαλο και αν είχε, είχε πάντα ένα δικό της στυλ παιχνιδιού και ήταν εκείνη που επέβαλε τον ρυθμό της. imerisia.gr
Ο Δέλλας το έλεγε εδώ και ημέρες, αλλά μόνο μετά την εφαρμογή στο γήπεδο το κατανόησαν άπαντες. Η ΑΕΚ πήγε στο Καραϊσκάκη να κάνει το παιχνίδι της. Να πάρει την κατοχή της μπάλας, να την κυκλοφορήσει σωστά μέσα στο γήπεδο, να κάνει τον δικό της τρόπο παιχνιδιού. Τέτοια χαρακτηριστικά που υπήρχαν μόνο στη μεγάλη ομάδα της δεκαετίας του '90, όταν σε όποιο γήπεδο και αν έπαιζε, όποιον αντίπαλο και αν είχε, είχε πάντα ένα δικό της στυλ παιχνιδιού και ήταν εκείνη που επέβαλε τον ρυθμό της. imerisia.gr