Οπως πολύ σωστά είπε και ο συνάδελφος Ορέστης Ανδρεαδάκης, η Μέλανι Γκρίφιθ ήταν πολύ πιο προκλητική προ 30ετίας στο «Διχασμένο κορμί» του Μπράιαν Ντε Πάλμα.
Ο λόγος για την Ντακότα Τζόνσον, κόρη της Γκρίφιθ (με τον Ντον Τζόνσον) και πρωταγωνίστρια των δήθεν σκανδαλιστικών «50 αποχρώσεων του γκρι», των οποίων η «κουμπωμένη» σεξοδιαστροφή ξεσήκωσε κύματα γέλιου στις προχθεσινές δημοσιογραφικές προβολές του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου (Μπερλινάλε).
Για να είμαστε, πάντως, δίκαιοι, είναι η γλυκιά φάτσα και η χαρισματική παρουσία της που συντηρούν το όποιο ενδιαφέρον στη διασκευή του μπεστ σέλερ της Ερικα Τζέιμς, και ουδόλως ο σοφτ σαδισμός του φιλμ, τον οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση η Διεθνής Ενωση Σαδομαζοχιστών αν υπήρχε.
Δίπλα στο απαλό σεξ, ωστόσο, υπήρχε και το άγριο στο επίσημο πρόγραμμα της Τετάρτης. Σε μια κεντρική σεκάνς του διαγωνιζόμενου για Χρυσή Αρκτο «Ο Αϊζενστάιν στο Γκουαναχουάτο» του όλο και πιο παροξυσμικού Βρετανού σκηνοθέτη Πίτερ Γκρίναγουεϊ, που εικάζει τα όσα συνέβησαν στο ταξίδι του εμβληματικού Ρώσου δημιουργού Σεργκέι Αϊζενστάιν στο Μεξικό του 1931 για να γυρίσει μια κομμουνιστική ταινία, ο ντόπιος, «χαρισματικός» ξεναγός του, Παλομίνο, τον παρασύρει σε παθητικό σεξ στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου.
Η σκηνή είναι σε πραγματικό χρόνο και άκρως γραφική, σαν να βλέπεις ομοφυλοφιλικό πορνό. Είναι ήδη κάποιες εβδομάδες που οι ιθύνοντες του κέντρου κινηματογράφου της Ρωσίας, διαβάζοντας το σενάριο του σίκουελ που ετοιμάζει ο Γκρίναγουεϊ στην παρούσα ταινία και αντιδρώντας στην εικονογράφηση του Αϊζενστάιν ως γκέι, αρνήθηκαν το αίτημα του σκηνοθέτη να κάνει τα προβλεπόμενα γυρίσματα στην Αγία Πετρούπολη. Αν, τώρα, δουν και το «Γκουαναχουάτο», δεν αποκλείεται να του απαγορεύσουν την είσοδο στη Ρωσία διά βίου.
Και ενώ οι πιθανότητες του Γκρίναγουεϊ να αποσπάσει κάποιο από τα αυριανά βραβεία της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Βερολίνου, με πρόεδρο τον Αμερικανό σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι, μοιάζουν ελάχιστες, τα προγνωστικά ευνοούν όλο και περισσότερο τους Χιλιανούς Πατρίσιο Γκουζμάν και Πάμπλο Λαραΐν, με, αντίστοιχα, το ντοκιμαντέρ «Μαργαριταρένιο κουμπί» και το αιχμηρό αντιεκκλησιαστικό δράμα «Η λέσχη», τον Βρετανό Αντριου Χέιγκ με το χαμηλότονο ρομαντικό χρονικό «45 χρόνια», το καταγγελτικό «Ixcanul» του Γουατεμαλανού Χάιρο Μπουσταμάντε και το διαπλεκόμενων ιστοριών πορτρέτο της σημερινής Ρωσίας «Κάτω από ηλεκτρισμένα σύννεφα» του Αλεξέι Γκέρμαν.
Οσο για εμάς, τους Ελληνες, που απουσιάζαμε ως φιλμική παραγωγή από το φετινό πρόγραμμα της Μπερλινάλε, μπορούμε πάντα να καυχιόμαστε για την ειδική μνεία του Σύλλα Τζουμέρκα στο Πρόγραμμα Συμπαραγωγών για το νέο του κινηματογραφικό σχέδιο, όπως και για το ότι αποτελέσαμε για ένα οκταήμερο «δοχείο» αποριών περί νέας τάξης (κυβερνητικών) πραγμάτων από ξένους συναδέλφους ή και απλούς πολίτες στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας.
...σπάει όμως τα ταμεία στα σινεμά
Στα 110 εκατ. δολάρια για το Σαββατοκύριακο του Αγίου Βαλεντίνου υπολογίζονται οι εισπράξεις στο παγκόσμιο μποξ όφις του ερωτικού δράματος «50 αποχρώσεις του γκρι». Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ταινία θα πετύχει στις ΗΠΑ ένα ντεμπούτο κοντά στα 60 εκατ. δολάρια, με τις υπόλοιπες εισπράξεις των 50 εκατομμυρίων δολαρίων να προέρχονται από τις διεθνείς αγορές, καθώς συνολικά 60 χώρες -ανάμεσά τους η Ελλάδα, που έχει ήδη σολντ άουτ προβολές, η Βρετανία, ο Καναδάς, η Γαλλία και η Γερμανία- θα υποδεχτούν το πολυσυζητημένο φιλμ. Η Γαλλία, μάλιστα, πήρε την απόφαση να του δώσει τον χαρακτηρισμό «Κατάλληλο άνω των 12», καθώς η αρμόδια αρχή δεν θεωρεί ότι πρόκειται για «ένα φιλμ που μπορεί να σοκάρει πολύ κόσμο». ethnos.gr