ΚΕΡΚΥΡΑ: Καθαριότητα, οδικό δίκτυο και φωτισμός, τα βαρίδια του τουρισμού στον βορρά. - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Συμβαινει τώρα

Home Top Ad

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

ΚΕΡΚΥΡΑ: Καθαριότητα, οδικό δίκτυο και φωτισμός, τα βαρίδια του τουρισμού στον βορρά.

Όταν το 1960 άρχιζε το 1ο πενταετές πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης, η Κέρκυρα άρχιζε να φορά τα καλά της. Πολλά χρόνια μετά, μπήκε μαζικά στο παιχνίδι και ο βορράς, με τους δρόμους του Καραμανλή την δεκαετία του 70 και την ανάπτυξη των τριών πιο βόρειων σημερινών ΔΕ του νησιού (Εσπερίων, Θιναλίου και Κασσωπαιων). Οι δρόμοι ολοκληρώθηκαν, και τα επόμενα 35 χρόνια νέες μονάδες μικρές και μεγάλες δημιουργήθηκαν, το τουριστικό προϊών αναπτύχθηκε, όμως το οδικό δίκτυο παρέμεινε στάσιμο, μόνο με μπαλώματα και μικροπαρεμβάσεις εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Οι φιλότιμες προσπάθειες των Καποδιστιριακών δήμων δεν ήταν επαρκείς ωστόσο ήταν “όαση” σε σχέση μετά τελευταία χρόνια του μορφώματος του Καλλικράτη. Ένα άθλιο οδικό δίκτυο που εκτός από την δυσφήμηση που προκαλεί, μας κατατάσσει όλους στατιστική στα ατυχήματα. Αλώστε δεν είναι τυχαίο πως η 7η περιφέρεια του ΕΚΑΒ έχει τα υψηλότερα νούμερα επεμβάσεων σε τροχαία και σε αναλογία πληθυσμού.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τον δημόσιο φωτισμό (ο θεός να τον κάνει). Απαρχαιωμένα συστήματα οδοφωτισμού που σε πολλές περιπτώσεις υπολειτουργούν, άλλα και στις περιπτώσεις που λειτουργούν, ο φωτισμός που παράγουν δεν είναι αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες. Στην Αχαράβη το πρόβλημα είναι πιο έντονο καθώς ο φωτισμός εκτός από τους κάτοικους και τους επισκέπτες, καλύπτει και την επαρχιακή οδό που χωρίζει την κοινότητα στα δύο. Την έλλειψη φωτισμού έχουν αναλάβει να καλύψουν οι ιδιώτες καταστηματάρχες που ενισχύουν το εξωτερικό φωτισμό των καταστημάτων τους, αυξάνοντας έτσι και τα λειτουργικά τους έξοδα.
Για την καθαριότητα δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τίποτα. Είναι χιλιοειπωμένο το πρόβλημα. 
Οι ευθύνες μπορεί επικοινωνιακά να κατευθύνονται στην δημοτική αρχή, άλλα στην ουσία δεν αφορούν μόνο αυτή. Το σύστημα του Καλλικράτη έχει αποτύχει παταγωδώς. Το νησί αφενός δεν μπορεί να διοικηθεί από μια αυτοδιοικητική αρχή, αφετέρου το ελάχιστο μόνιμο προσωπικό δεν επαρκεί ούτε για τα πιο ουσιώδη. Αναπόφευκτο αποτέλεσμα των πειραμάτων στην αυτοδιοίκηση, είναι ο βορράς να υπάρχει στα μεγαλύτερα τουριστικά portals και forums, όχι μόνο για τις ομορφιές, άλλα και για την καθαριότητα, το οδικό δίκτυο και τον φωτισμό. Και ότι ισχύει για όλα τα προϊόντα, ισχύει και για το τουριστικό marketing: 1 δυσαρεστημένος, το επικοινωνεί σε άλλους 11. Η αναλογία αυτή με μαθηματική ακρίβεια θα καλύψει τις θετικές αναφορές στα επόμενα χρόνια. Όσον αφορά την δημοτική αρχή, οι χιλιάδες εργατοώρες της παροδικής κοινωφελούς εργασίας θα μπορούσαν αν κάνουν το βορρά αγνώριστο. Αυτό όμως προϋποθέτει σωστή διαχείριση του ανθρώπινου προσωπικού.
Το καμπανάκι έχει χτυπήσει αρκετές φορές. Ελπίζουμε να μην χτυπήσει και για το “νοκ άουτ”. 
altercorfu.com