Απόλυτα αφοσιωμένοι στην ολοκλήρωση του έργου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και αισιόδοξοι για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί εμφανίστηκαν οι επικεφαλής της κοινοπραξίας Fraport-Slentel κκ. Στέφαν Σούλτε και Δημήτρης Κοπελούζος στη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης. Στο τέλος του 2016 πρόκειται να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης με την τελική υπογραφή, που θα σημάνει την ανάληψη λειτουργίας και την ταυτόχρονη καταβολή του τιμήματος παραχώρησης των 1,23 δισ. ευρώ.
Ήδη η κοινοπραξία έχει αναθέσει τις μελέτες για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ υπό ίδρυση βρίσκεται αυτή την περίοδο η Fraport Greece, το εταιρικό σχήμα που θα υλοποιήσει τα έργα αναβάθμισης. Όπως ανέφερε ο δρ Σούλτε, ο ανάδοχος πέραν του εφάπαξ τιμήματος θα πληρώνει ετησίως ένα σταθερό μίσθωμα ύψους 23 εκατ. ευρώ και θα υλοποιήσει μέσα στην ερχόμενη τετραετία επενδύσεις ελάχιστου ύψους 330 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Fraport δρ Σούλτε είχε τις προηγούμενες ημέρες την ευκαιρία να επισκεφτεί τα εννέα από τα αεροδρόμια και μέσα στην εβδομάδα θα ολοκληρώσει τον κύκλο των 14, διαπιστώνοντας από κοντά τα προβλήματα και τις ελλείψεις. Στόχος των αναδόχων είναι να βελτιώσουν αρχικά τη λειτουργία των 14 αεροδρομίων, δουλεύοντας παράλληλα αλλά με ξεχωριστό πλάνο για το καθένα, και ακολούθως την εμπειρία των επιβατών. Όλα αυτά εφαρμόζοντας τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο δρ Σούλτε εκτίμησε μετά και τη δική του αυτοψία ότι το ποσό που θα επενδυθεί θα ξεπεράσει τα 330 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί μόνο στις εργασίες τις οποίες η κοινοπραξία εγγυάται ότι θα γίνουν άμεσα. Η βελτίωση θα είναι αρχικά ορατή, κυρίως στην εμπειρία των επιβατών, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα γίνουν αισθητές οι βελτιώσεις στις υποδομές.
Εντός χρονοδιαγράμματος
Όπως τόνισαν οι επικεφαλής της κοινοπραξίας, δεν υπάρχει καμία αλλαγή ούτε στο χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στην συμφωνία που έχουν υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά ούτε και στους όρους της σύμβασης. Από την πλευρά τους, δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν στις αναγκαίες επενδύσεις κι αισιοδοξούν ότι θα πάρουν στην ώρα τους τις άδειες παρά τα γραφειοκρατικά εμπόδια.
«Πιστεύουμε στη δυναμική της Ελλάδας και τις προοπτικές που ανοίγονται με αυτό το πρότζεκτ, στην οικονομία, τον τουρισμό, την εμπορική δραστηριότητα και φυσικά τις νέες θέσεις εργασίας. Ως μακροπρόθεσμος επενδυτής που ενδιαφέρεται για τη χώρα, κινούμαστε σε μια κατεύθυνση συνολικής ανάπτυξης» είπε ο δρ Σούλτε. Δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η κοινοπραξία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους tour operators για την προώθηση του τουρισμού.
Για την επιτυχέστερη και μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα, που στέλνει ένα παγκόσμιο μήνυμα εμπιστοσύνης στη χώρα μας, έκανε λόγο ο επικεφαλής του Ομίλου Κοπελούζος, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος του σχήματος είναι η επέκταση της τουριστικής σεζόν στη χώρα, με επίκεντρο τους 14 προορισμούς της κοινοπραξίας.
Όπως είπε, όταν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, από το οποίο πέρασαν το 2015 18,1 εκατ. επιβάτες, εργάζονται συνολικά 17.000 άνθρωποι, μπορούμε κατ' αντιστοιχία να εκτιμήσουμε ότι οι εργαζόμενοι στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία υποδέχθηκαν την ίδια χρονιά 23 εκατ. επιβάτες, θα ξεπεράσουν αυτό τον αριθμό. Επισημάνθηκε μάλιστα ότι πρόθεση των αναδόχων είναι να διατηρηθούν οι υπάρχοντες εργαζόμενοι, οι οποίοι διαθέτουν και την απαραίτητη εμπειρία.
Τιμές και προβλήματα
Έχοντας την πεποίθηση οτι η Ελλαδα θα παραμείνει μια πολύ ελκυστική αγορά, και λαμβάνοντας συγχρόνως υπόψη τις συνθήκες σε συναφείς προορισμούς, όπως Τουρκία και Αίγυπτος, προβλέπουν ετήσια αύξηση της τάξης του 3%, την οποία στοχεύουν να επεκτείνουν. Παράλληλα, ερωτηθείς για το προσφυγικό, ο δρ Σούλτε επισήμανε πως «είναι ευρωπαϊκό θέμα και εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πείσουμε πως η Ελλάδα πρέπει να υποστηριχθεί στο ζήτημα αυτό».
Όσον αφορά τις ανησυχίες για αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, ο επικεφαλής της Fraport ξεκαθάρισε πως αυτό δεν είναι μονόδρομος. Αυτή τη στιγμή, τα τέλη διαμορφώνονται στα 12 ευρώ ανα αναχωρούντα επιβάτη εντός ζώνης Σένγκεν και 22 ευρώ εκτός Σένγκεν. Όταν αναλάβει η κοινοπραξία Fraport - Slentel τη διαχείρισή τους, θα καθιερωθεί κοινό τέλος ύψους 13 ευρώ, ανεξαρτήτως εαν ο επιβάτης θα ταξιδεύει εντός ή εκτός συνθήκης Σένγκεν.
Αφού ολοκληρωθεί η επένδυση, ο ανάδοχος έχει δικαίωμα να ανεβάσει το τέλος ως και 18 ευρώ, αυτό όμως θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες τις αγοράς σε τέσσερα-πέντε χρόνια, ακόμα και τότε όμως, σύμφωνα με τον δρα Σούλτε, θα είναι πιο χαμηλό από τους άμεσους ανταγωνιστές. «Σε κάθε περϊπτωση ούτε εμείς θέλουμε να είμαστε ακριβότεροι από τους ανταγωνιστές μας» είπε. tovima.gr