-Δημιουργείται υποτυπώδες δίκτυο για να ξεκινήσουν τουλάχιστον τα διαφημιστικά δρομολόγια εντός του καλοκαιριού
-H Πάτρα ψάχνεται να βάλει στο «παιγνίδι» και τα συμβατικά αεροδρόμια
Δημοσιεύτηκε επιτέλους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η πολυαναμενόμενη ΚΥΑ για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας γεγονός που πλέον οδηγεί στη δημιουργία ενός έστω υποτυπώδους δικτύου στο Ιόνιο, καθώς ήδη ως γνωστόν έχουν πάρει τις σχετικές εγκρίσεις η Κέρκυρα και οι Παξοί.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα με δημοσίευμά της η εφημερίδα «Κερκυραϊκή Άποψη», με τη δημιουργία του αρχικού δικτύου γενάτε και η ελπίδα ότι μέσα στο καλοκαίρι θα είναι δυνατή η έναρξη κάποιων δρομολογίων για διαφημιστικούς λόγους, πράγμα που θα είναι έστω κι αυτό μια καλή αρχή, μετά από τόσα χρόνια αναμονής. Βέβαια όση αισιοδοξία υπάρχει μετά και την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Πατρών, άλλη τόση αγωνία προκαλεί το γεγονός ότι θα πρέπει να μεσολαβήσει η ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη του φορέα διαχείρισης και λειτουργίας, πριν πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο φορέας είναι εκείνος που θα επιφορτιστεί με την υποχρέωση και το καθήκον ανεύρεσης εταιρειών, που θα πραγματοποιήσουν το πτητικό έργο κι εκτιμάται ότι εντός τριών μηνών όλες οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ σημείωσε ότι ήδη ο Οργανισμός έχει ετοιμάσει τα τεύχη της διακήρυξης, «και τα οποία έχουν σταλθεί στις εποπτεύουσες αρχές δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ και αναμένονται, εντός των ημερών, οι τυχόν παρατηρήσεις τους».
Βέβαια ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Πατρών Νίκος Κοντοές εξήγησε ότι στη συνέχεια θα πρέπει να εγκρίνει το Δ.Σ. και να δημοσιευτεί η διακήρυξης, ανοικτά με διαφανείς μειοδοτικές διαδικασίες, προκειμένου να αναδειχθεί ο ανάδοχος διαχείρισης και λειτουργίας του υδατοδρομίου της Πάτρας. Ενώ συμπλήρωσε ότι «από τη φύση του θα πάρει κάποιο χρόνο, διότι υπάρχει ένας υποχρεωτικός χρόνος δημοσίευσης, οι διαδικασίες έγκρισης , οι προσυμβατικοί έλεγχοι, άρα όσο και να προσπαθήσει κάποιος να συμπτύξει αυτές τις διαδικασίες, θα απαιτηθεί ένα τρίμηνο μέχρι να ολοκληρωθούν».
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Κοντοέ «το αισιόδοξο σενάριο λέει ότι εάν δεν υπάρξουν προβλήματα στις διαγωνιστικές διαδικασίες, τότε προσβλέπουμε να έχουμε υδροπλάνα, εφόσον ο διαγωνισμός αποδειχθεί καρποφόρος, στο τέλος της σεζόν, τα οποία επί της ουσίας, περισσότερο θα λειτουργήσουν ως διαφημιστικά για την επόμενη τουριστική περίοδο».
Βέβαια οι εξελίξεις και οι διαδικασίες που ακολουθούνται στη Πάτρα δημιουργούνται αντίστοιχα ερωτήματα για το κατά πόσο η Κέρκυρα και οι Παξοί είναι έτοιμοι στο ανάλογο σκέλος της ανάδειξης του διαχειριστή. Εντωμεταξύ ενώ στην Κέρκυρα και τους Παξούς η δρομολόγηση υδροπλάνων αντιμετωπίζεται με ξεκάθαρα τουριστική οπτική, η διοίκηση του Λιμένα της Πάτρας προσθέτει και μια νέα παράμετρο που έχει να κάνει με διαφορετική εμπορική χρήση, όσο και στη συμβολή τους στην έρευνα και διάσωση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι θεωρούν ότι η Πάτρα μέσω των υδροπλάνων θ’ αποκτήσει έναν εναλλακτικό τρόπο διακίνησης επιβατών και φορτίων, σημειώνοντας ότι μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και συμπληρωματικά και με άλλες δραστηριότητες, όπως είναι η κρουαζιέρα και στα σκάφη αναψυχής.
Υπό αυτές λοιπόν τις προϋποθέσεις, η Πάτρα αναζητά και προσβλέπει στην περίπτωση ο ανάδοχος που θα προκύψει από το σχετικό διαγωνισμό, να προστρέξει και να αναζητήσει εταιρίες, που διαθέτουν και αμφίβια υδροπλάνα.
Αναφερόμενος λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι: «Έτσι μπορούμε πιο γρήγορα να αξιοποιήσουμε το υδατοδρόμιο, αφού θα μπορεί να απευθύνεται και να ανταποκρίνεται και με συμβατικά αεροδρόμια, που υπάρχουν στην νησιώτικη δυτική Ελλάδα, στην Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά. Νομίζουμε ότι βελτιώνει και ενδυναμώνει την εμβέλεια του υδατοδρομίου, εάν έρθει μια τέτοια εταιρεία, που διαθέτει και αμφίβια υδροπλάνα».corfupost.gr