Αλλάζουν τα πάντα σε Γυμνάσιο και Λύκειο όσον αφορά στις απουσίες, την διαγωγή και τις αποβολές.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, αλλάζει ο τρόπος χαρακτηρισμού για τις απουσίες και καταργούνται οι αποβολές από τρεις έως πέντε ημέρες στα γυμνάσια και λύκεια. Επίσης, αλλάζουν οι χαρακτηρισμοί της διαγωγής των μαθητών, χωρίς ωστόσο να αναγράφονται σε κάποιο τίτλο προαγωγής ή απόλυσης.
Επιπλέον καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Για την προαγωγή ενός μαθητή οι απουσίες του δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 114.
Οι αλλαγές στο πλαίσιο των απουσιών θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος.
Πιο αναλυτικά τι αλλάζει για τις αποβολές
• Καταργείται το μέτρο της πέραν των δύο ημερών αποβολής από τα μαθήματα. Θεωρείται ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του σχολικού περιβάλλοντος είναι ορθότερη και πιο αποτελεσματική από την κλιμάκωση των ημερών της αποβολής.
Παραμένει η μονοήμερη (με απόφαση του διευθυντή) και η διήμερη αποβολή (με απόφαση συλλόγου διδασκόντων), ωστόσο ο μαθητής θα απασχολείται στο σχολείο. Το μέτρο σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ. Παραμένει η τιμωρία της μονόωρης απομάκρυνσης από την τάξη, εφόσον ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή του μαθήματος. Εάν δεν ευοδωθούν τα μέτρα, μπορεί να εξεταστεί το παιδί να αλλάξει σχολείο, αλλά για μόνο ένα χρόνο.
• Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και το Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (π.χ. έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια).
Τι προβλέπεται για τις απουσίες
Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνουν τους γονείς άμεσα και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών. Σε περίπτωση που μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει συνολικά 30 απουσίες, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος οφείλει, εκτός από τους γονείς, να ενημερώνει τον διευθυντή.
• Θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών για διάστημα έως 20 ημερών, οι οποίες οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης.
• Από το επόμενο διδακτικό έτος «επαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114. Στην περίπτωση των καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, καθώς και των εσπερινών γυμνασίων και λυκείων το όριο αυξάνεται στις 130 απουσίες. Για το τρέχον σχολικό έτος το όριο είναι οι 164 απουσίες, όπως έως τώρα.
«Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης»
Θα απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης», ύστερα από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό επιβραβεύεται και η προσπάθεια μαθητών, οι οποίοι δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκη υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους.
• Η διαγωγή των μαθητών θα χαρακτηρίζεται εφεξής ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των γλωσσικά παρωχημένων χαρακτηρισμών («κοσμιοτάτη», «κοσμία», «επίμεμπτη»), όπως λέει το υπουργείο, και δεν θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών.
• Αργία θα είναι η εορτή των Τριών Ιεραρχών και για τα δημοτικά σχολεία. Απόφαση στην οποία αντέδρασαν ιεράρχες, όπως ενδεικτικά η Εκκλησία της Κρήτης και η Μητρόπολη Θηβών, που τη χαρακτήρισαν «ψηφίδα στο μωσαϊκό της εκκοσμίκευσης του σχολείου».
Πηγή: Καθημερινή
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, αλλάζει ο τρόπος χαρακτηρισμού για τις απουσίες και καταργούνται οι αποβολές από τρεις έως πέντε ημέρες στα γυμνάσια και λύκεια. Επίσης, αλλάζουν οι χαρακτηρισμοί της διαγωγής των μαθητών, χωρίς ωστόσο να αναγράφονται σε κάποιο τίτλο προαγωγής ή απόλυσης.
Επιπλέον καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Για την προαγωγή ενός μαθητή οι απουσίες του δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 114.
Οι αλλαγές στο πλαίσιο των απουσιών θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος.
Πιο αναλυτικά τι αλλάζει για τις αποβολές
• Καταργείται το μέτρο της πέραν των δύο ημερών αποβολής από τα μαθήματα. Θεωρείται ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του σχολικού περιβάλλοντος είναι ορθότερη και πιο αποτελεσματική από την κλιμάκωση των ημερών της αποβολής.
Παραμένει η μονοήμερη (με απόφαση του διευθυντή) και η διήμερη αποβολή (με απόφαση συλλόγου διδασκόντων), ωστόσο ο μαθητής θα απασχολείται στο σχολείο. Το μέτρο σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ. Παραμένει η τιμωρία της μονόωρης απομάκρυνσης από την τάξη, εφόσον ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή του μαθήματος. Εάν δεν ευοδωθούν τα μέτρα, μπορεί να εξεταστεί το παιδί να αλλάξει σχολείο, αλλά για μόνο ένα χρόνο.
• Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και το Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (π.χ. έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια).
Τι προβλέπεται για τις απουσίες
Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνουν τους γονείς άμεσα και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών. Σε περίπτωση που μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει συνολικά 30 απουσίες, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος οφείλει, εκτός από τους γονείς, να ενημερώνει τον διευθυντή.
• Θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών για διάστημα έως 20 ημερών, οι οποίες οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης.
• Από το επόμενο διδακτικό έτος «επαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114. Στην περίπτωση των καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, καθώς και των εσπερινών γυμνασίων και λυκείων το όριο αυξάνεται στις 130 απουσίες. Για το τρέχον σχολικό έτος το όριο είναι οι 164 απουσίες, όπως έως τώρα.
«Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης»
Θα απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης», ύστερα από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό επιβραβεύεται και η προσπάθεια μαθητών, οι οποίοι δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκη υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους.
• Η διαγωγή των μαθητών θα χαρακτηρίζεται εφεξής ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των γλωσσικά παρωχημένων χαρακτηρισμών («κοσμιοτάτη», «κοσμία», «επίμεμπτη»), όπως λέει το υπουργείο, και δεν θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών.
• Αργία θα είναι η εορτή των Τριών Ιεραρχών και για τα δημοτικά σχολεία. Απόφαση στην οποία αντέδρασαν ιεράρχες, όπως ενδεικτικά η Εκκλησία της Κρήτης και η Μητρόπολη Θηβών, που τη χαρακτήρισαν «ψηφίδα στο μωσαϊκό της εκκοσμίκευσης του σχολείου».
Πηγή: Καθημερινή