Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην επιτυχία ενός εστιατορίου είναι αδιαμφισβήτα και ο κατάλογος που μοιράζει στους πελάτες, παρουσιάζοντας τα προϊόντα του.
Σύμφωνα με το Business Insider, πίσω από τα μενού κρύβονται μελέτες από ψυχολόγους, που έχουν σκεφτεί πολύ προσεκτικά πως θα στηθεί ο κατάλογος ώστε να «κερδίσει» τον καταναλωτή.
Δείτε κάποια από τα τρικς των καταλόγων:
Δεν χρησιμοποιούν το σύμβολο του νομίσματος
Θα υπενθύμιζε αυτομάτως στους καταναλωτές ότι ξοδεύουν χρήματα και γι' αυτό το λόγο οι καταστηματάρχες αποφεύγουν να φαίνεται στον κατάλογο.
«Παίζουν» με τους αριθμούς
Σε αντίθεση με τα σουπερμάρκετ ή άλλα καταστήματα λιανική, οι εστιάτορες ξέρουν ότι η τιμή 9,99, πολλές φορές εκλαμβάνεται ως λιγότερο ποιοτική. Αντίθετα, η τιμή που λήγει σε 0,95 (π.χ. 10,95) είναι πιο αποτελεσματική και φιλική στον καταναλωτή. Τις περισσότερες φορές τα μενού έχουν μόνο «στρογγυλές τιμές» ώστε να φαίνονται πιο απλά και καθαρά.
Περιγραφική γλώσσα
Έρευνα έδειξε ότι τα προϊόντα του καταλόγου που περιγράφονταν με έναν όμορφο τρόπο ήταν και τα πιο δημοφιλή με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Συνδέουν το φαγητό με την οικογένεια
Το κοινό νιώθει μεγαλύτερη σύνδεση όταν ο κατάλογος χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά» ή «γιαγιά», όπως για παράδειγμα το «αρνάκι της γιαγιάς».
Χρησιμοποιούν έθνικ όρους για τα φαγητά
Μία εθνική ή γεωγραφική ταμπέλα, όπως ένα ιταλικό όνομα, τραβάει την προσοχή του καταναλωτή σε ένα συγκεκριμένο πιάτο.
Χρησιμοποιούν φωτογραφίες
Όταν τα πιάτα στον κατάλογο συνοδεύονται από φωτογραφίες, μοιάζουν περισσότερο ξεχωριστά. Παρ' ολ' αυτά τα πολύ καλά εστιατόρια αποφεύγουν τέτοιου είδους τακτικές γιατί τις θεωρούν κακόγουστες.
Χρησιμοποιούν τα πολύ ακριβά πιάτα για να προωθήσουν τα πιο φθηνά
Πολλά εστιατόρια χρησιμοποιούν πολύ ακριβά πιάτα ως αντιπερισπασμό, προκειμένου τα λιγότερο ακριβά πιάτα να φαίνονται φθηνότερα. Ο μόνος λόγος για να υπάρχει σε έναν κατάλογο ένα πιάτο των 50 ευρώ είναι για να νιώσει καλύτερα ο καταναλωτής όταν παραγγείλει ένα πιάτο που έχει 35 ευρώ.
Έχουν μικρό, μεσαίο και μεγάλο μέγεθος
Ο καταναλωτής δεν έχει ιδέα πόσο μικρή είναι η μικρή σαλάτα και θεωρούν ότι επειδή είναι φτηνότερη θα έχει μία καλή αναλογία τιμής και ποιότητας. Αυτό που δεν καταλαβαίνει ο καταναλωτής είναι ότι τα εστιατόρια θέλουν να πουλήσουν τις μικρές ποσότητες και οι μεγάλες ποσότητες βρίσκονται στον κατάλογο μόνο για λόγους σύγκρισης.
Τοποθετούν τα πιάτα ανάλογα με τον τρόπο που διαβάζει ο καταναλωτής
Τα εστιατόρια τοποθετούν τα πιο «κερδοφόρα» πιάτα τους στην πάνω δεξιά θέση του καταλόγου, επειδή εκεί πέφτει πρώτα το μάτι του πελάτη.
Προσφέρουν περιορισμένες επιλογές
Ο ιδανικός αριθμός των πιάτων σύμφωνα με μελέτες είναι 6 πιάτα σε κάθε κατηγορία για τα fast food και 7 με 10 πιάτα ανά κατηγορία στα εστιατόρια.
Σύμφωνα με το Business Insider, πίσω από τα μενού κρύβονται μελέτες από ψυχολόγους, που έχουν σκεφτεί πολύ προσεκτικά πως θα στηθεί ο κατάλογος ώστε να «κερδίσει» τον καταναλωτή.
Δείτε κάποια από τα τρικς των καταλόγων:
Δεν χρησιμοποιούν το σύμβολο του νομίσματος
Θα υπενθύμιζε αυτομάτως στους καταναλωτές ότι ξοδεύουν χρήματα και γι' αυτό το λόγο οι καταστηματάρχες αποφεύγουν να φαίνεται στον κατάλογο.
«Παίζουν» με τους αριθμούς
Σε αντίθεση με τα σουπερμάρκετ ή άλλα καταστήματα λιανική, οι εστιάτορες ξέρουν ότι η τιμή 9,99, πολλές φορές εκλαμβάνεται ως λιγότερο ποιοτική. Αντίθετα, η τιμή που λήγει σε 0,95 (π.χ. 10,95) είναι πιο αποτελεσματική και φιλική στον καταναλωτή. Τις περισσότερες φορές τα μενού έχουν μόνο «στρογγυλές τιμές» ώστε να φαίνονται πιο απλά και καθαρά.
Περιγραφική γλώσσα
Έρευνα έδειξε ότι τα προϊόντα του καταλόγου που περιγράφονταν με έναν όμορφο τρόπο ήταν και τα πιο δημοφιλή με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Συνδέουν το φαγητό με την οικογένεια
Το κοινό νιώθει μεγαλύτερη σύνδεση όταν ο κατάλογος χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά» ή «γιαγιά», όπως για παράδειγμα το «αρνάκι της γιαγιάς».
Χρησιμοποιούν έθνικ όρους για τα φαγητά
Μία εθνική ή γεωγραφική ταμπέλα, όπως ένα ιταλικό όνομα, τραβάει την προσοχή του καταναλωτή σε ένα συγκεκριμένο πιάτο.
Χρησιμοποιούν φωτογραφίες
Όταν τα πιάτα στον κατάλογο συνοδεύονται από φωτογραφίες, μοιάζουν περισσότερο ξεχωριστά. Παρ' ολ' αυτά τα πολύ καλά εστιατόρια αποφεύγουν τέτοιου είδους τακτικές γιατί τις θεωρούν κακόγουστες.
Χρησιμοποιούν τα πολύ ακριβά πιάτα για να προωθήσουν τα πιο φθηνά
Πολλά εστιατόρια χρησιμοποιούν πολύ ακριβά πιάτα ως αντιπερισπασμό, προκειμένου τα λιγότερο ακριβά πιάτα να φαίνονται φθηνότερα. Ο μόνος λόγος για να υπάρχει σε έναν κατάλογο ένα πιάτο των 50 ευρώ είναι για να νιώσει καλύτερα ο καταναλωτής όταν παραγγείλει ένα πιάτο που έχει 35 ευρώ.
Έχουν μικρό, μεσαίο και μεγάλο μέγεθος
Ο καταναλωτής δεν έχει ιδέα πόσο μικρή είναι η μικρή σαλάτα και θεωρούν ότι επειδή είναι φτηνότερη θα έχει μία καλή αναλογία τιμής και ποιότητας. Αυτό που δεν καταλαβαίνει ο καταναλωτής είναι ότι τα εστιατόρια θέλουν να πουλήσουν τις μικρές ποσότητες και οι μεγάλες ποσότητες βρίσκονται στον κατάλογο μόνο για λόγους σύγκρισης.
Τοποθετούν τα πιάτα ανάλογα με τον τρόπο που διαβάζει ο καταναλωτής
Τα εστιατόρια τοποθετούν τα πιο «κερδοφόρα» πιάτα τους στην πάνω δεξιά θέση του καταλόγου, επειδή εκεί πέφτει πρώτα το μάτι του πελάτη.
Προσφέρουν περιορισμένες επιλογές
Ο ιδανικός αριθμός των πιάτων σύμφωνα με μελέτες είναι 6 πιάτα σε κάθε κατηγορία για τα fast food και 7 με 10 πιάτα ανά κατηγορία στα εστιατόρια.