Υπενθυμίζεται ότι έχει κηρυχθεί τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου.
Σήμερα στις 14:00 το μεσημέρι κηδεύεται σε βαρύ πένθος ο 34χρονος Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος, στη γενέτειρά του, το Μορφοβούνι Καρδίτσας.
Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας σκοτώθηκε προχθές το μεσημέρι, όταν το Μιράζ 2000-5 «καρφώθηκε» στη θάλασσα, εννέα μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.
Στις 9:00 το πρωί έφτασε η σορός του με C-130 στην Καρδίτσα.
Υπενθυμίζεται ότι έχει κηρυχθεί τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου.
Η Βουλή των Ελλήνων αποφάσισε την «υιοθέτηση» των δύο ανήλικων τέκνων του. Την πρόταση έκανε πρώτος ο πρώην πρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Εθνικής Αμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης.
Πού στρέφονται οι έρευνες για την πτώση του μοιραίου Mirage
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αρχών για τον εντοπισμό του πολυπόθητου «μαύρου κουτιού» του Mirage 2000-5, το οποίο αναμένεται να ρίξει φως στα αίτια του δυστυχήματος που οδήγησε στο θάνατο τον 34 πιλότο Γιώργο Μπαλταδώρο. Πάνω από 24 ώρες μετά την πτώση του ελληνικού μαχητικού ένα πέπλο μυστηρίου εξακολουθεί να καλύπτει τα αίτια της συντριβής, με τα διάφορα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν.
Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες που επικαλείται το Onalert.gr, ένα νέο στοιχείο βρίσκεται στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης, που ίσως βοηθήσει στην αποκάλυψη του τι πραγματικά συνέβη λίγο πριν την πτώση. Όπως αναφέρουν πληροφορίες που επικαλείται ο συγκεκριμένος ιστότοπος, πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000-5. Το δεύτερο Mirage φέρεται να βιντεοσκοπούσε καθ'όλη τη διάρκεια της πτήσης και η συγκεκριμένη βιντεοσκόπηση αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Φως στα όσα συνέβησαν αναμένεται να ρίξει και η ολοκληρωμένη κατάθεση του δεύτερου πιλότου που συμμετείχε στον σχηματισμό. Όπως ανέφερε νωρίτερα το militaire.gr, τα δύο αεροσκάφη εισήλθαν στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους με κλίση καθόδου 15 μοιρών και με μεγάλη ταχύτητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, μπήκαν ως κλειστός και όχι ως ανοιχτός σχηματισμός.
Εμπειρογνώμονες στην περιοχή
Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία,όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της. Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ' επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.
Tα τελευταία λόγια του σμήναρχου
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες που μεταδόθηκαν από το κανάλι Epsilon, ο δεύτερος πιλότος, όταν επέστρεψε στη Σμηναρχία την Πέμπτη και αφού εξετάστηκε από τον γιατρό, μίλησε με συναδέλφους του για την τελευταία επικοινωνία που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον Γιώργο Μπαλταδώρο, πριν αυτός χαθεί. Όπως φέρεται να είπε η συνομιλία τους ήταν η εξής: «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», ήταν τα λόγια του 34χρονου με τον διασωθέντα πιλότο να απαντά: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Εν συνεχεία, όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, ενημέρωσε ότι «έχασε τον 1».
Παραμένει το μυστήριο: Παραίσθηση ή βλάβη;
Ένα από τα πιθανά σενάρια που εξετάζονται από τις αρχές είναι ο άτυχος πιλότος να έπαθε vertigo, δηλαδή χωρικό αποπροσανατολισμό. Πρόκειται για την απώλεια του σημείου αναφοράς στο χώρο και την αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση του πιλότου για το πού βρίσκεται και πού πηγαίνει. Όπως έλεγαν στο Onalert άνθρωποι με γνώση των συγκεκριμένων πραγμάτων, το συγκεκριμένο φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.
Στο πλαίσιο αυτού του σεναρίου ιδιαίτερη σημασία δίδεται στο γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε κανένα σήμα κινδύνου πριν την πτώση καθώς και στο ότι το πρωί της Πέμπτης στην περιοχή επικρατούσε πολύ χαμηλή νέφωση. Όπως είναι επίσης προφανές, σε αυτήν την φάση δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη. thetoc.gr
Σήμερα στις 14:00 το μεσημέρι κηδεύεται σε βαρύ πένθος ο 34χρονος Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος, στη γενέτειρά του, το Μορφοβούνι Καρδίτσας.
Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας σκοτώθηκε προχθές το μεσημέρι, όταν το Μιράζ 2000-5 «καρφώθηκε» στη θάλασσα, εννέα μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.
Στις 9:00 το πρωί έφτασε η σορός του με C-130 στην Καρδίτσα.
Υπενθυμίζεται ότι έχει κηρυχθεί τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου.
Η Βουλή των Ελλήνων αποφάσισε την «υιοθέτηση» των δύο ανήλικων τέκνων του. Την πρόταση έκανε πρώτος ο πρώην πρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Εθνικής Αμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης.
Πού στρέφονται οι έρευνες για την πτώση του μοιραίου Mirage
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αρχών για τον εντοπισμό του πολυπόθητου «μαύρου κουτιού» του Mirage 2000-5, το οποίο αναμένεται να ρίξει φως στα αίτια του δυστυχήματος που οδήγησε στο θάνατο τον 34 πιλότο Γιώργο Μπαλταδώρο. Πάνω από 24 ώρες μετά την πτώση του ελληνικού μαχητικού ένα πέπλο μυστηρίου εξακολουθεί να καλύπτει τα αίτια της συντριβής, με τα διάφορα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν.
Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες που επικαλείται το Onalert.gr, ένα νέο στοιχείο βρίσκεται στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης, που ίσως βοηθήσει στην αποκάλυψη του τι πραγματικά συνέβη λίγο πριν την πτώση. Όπως αναφέρουν πληροφορίες που επικαλείται ο συγκεκριμένος ιστότοπος, πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000-5. Το δεύτερο Mirage φέρεται να βιντεοσκοπούσε καθ'όλη τη διάρκεια της πτήσης και η συγκεκριμένη βιντεοσκόπηση αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Φως στα όσα συνέβησαν αναμένεται να ρίξει και η ολοκληρωμένη κατάθεση του δεύτερου πιλότου που συμμετείχε στον σχηματισμό. Όπως ανέφερε νωρίτερα το militaire.gr, τα δύο αεροσκάφη εισήλθαν στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους με κλίση καθόδου 15 μοιρών και με μεγάλη ταχύτητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, μπήκαν ως κλειστός και όχι ως ανοιχτός σχηματισμός.
Εμπειρογνώμονες στην περιοχή
Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία,όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της. Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ' επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.
Tα τελευταία λόγια του σμήναρχου
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες που μεταδόθηκαν από το κανάλι Epsilon, ο δεύτερος πιλότος, όταν επέστρεψε στη Σμηναρχία την Πέμπτη και αφού εξετάστηκε από τον γιατρό, μίλησε με συναδέλφους του για την τελευταία επικοινωνία που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον Γιώργο Μπαλταδώρο, πριν αυτός χαθεί. Όπως φέρεται να είπε η συνομιλία τους ήταν η εξής: «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», ήταν τα λόγια του 34χρονου με τον διασωθέντα πιλότο να απαντά: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Εν συνεχεία, όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, ενημέρωσε ότι «έχασε τον 1».
Παραμένει το μυστήριο: Παραίσθηση ή βλάβη;
Ένα από τα πιθανά σενάρια που εξετάζονται από τις αρχές είναι ο άτυχος πιλότος να έπαθε vertigo, δηλαδή χωρικό αποπροσανατολισμό. Πρόκειται για την απώλεια του σημείου αναφοράς στο χώρο και την αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση του πιλότου για το πού βρίσκεται και πού πηγαίνει. Όπως έλεγαν στο Onalert άνθρωποι με γνώση των συγκεκριμένων πραγμάτων, το συγκεκριμένο φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.
Στο πλαίσιο αυτού του σεναρίου ιδιαίτερη σημασία δίδεται στο γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε κανένα σήμα κινδύνου πριν την πτώση καθώς και στο ότι το πρωί της Πέμπτης στην περιοχή επικρατούσε πολύ χαμηλή νέφωση. Όπως είναι επίσης προφανές, σε αυτήν την φάση δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη. thetoc.gr