Στο Πεντάγωνο προκρίνουν ως επικρατέστερη εκδοχή ότι το αεροσκάφος προσέκρουσε στην επιφάνεια της θάλασσας με την «ουρά» - Εάν αυτό επαληθευτεί, θα σημαίνει ότι ο Γιώργος Μπαλταδώρος έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια να παρει ύψος και να αποφύγει την σύγκρουση με την επιφάνεια της θάλασσας - Στις 14:00 η κηδεία στο Μορφοβούνι Καρδίτσας, σε λαϊκό προσκύνημα από τις 10:30 η σορός του ήρωα σμηναγού
Σε δύο μέτωπα εκτυλίσσεται το δράμα με τον σμηναγό Μπαλταδώρο, το αεροσκάφος του οποίου, τύπου Mirage 2000-5, κατέπεσε το μεσημέρι της Πέμπτης στη θάλασσα, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.
Από τη μία, στις 2 σήμερα το μεσημέρι θα τελεστεί η νεκρώσιμη ακολουθία στον τόπο καταγωγής του Γιώργου Μπαλταδώρου, το Μορφοβούνι Καρδίτσας. Νωρίτερα, στις 10.30 το πρωί, η σορός του θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα στην εκκλησία του χωριού.
Από την άλλη, συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή όπου συνετρίβη το Mirage, προκειμένου να βρεθεί η άτρακτος του μοιραίου μαχητικού αεροσκάφους. Σκοπός των ερευνών, που διεξάγονται από τους άνδρες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ), είναι να εντοπιστεί το λεγόμενο «flight recorder» (το «μαύρο κουτί»), προκειμένου να πέσει φως στα αίτια της τραγωδίας.
Σύμφωνα με πηγές του Πενταγώνου, αν και η πρώτη εκτίμηση ήταν ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρίσκονται σε βάθος 250 μέτρων, και στη συνέχεια 400, η νεώτερη εκτίμηση είναι για βάθος... 800 μέτρων! Όπως είναι αντιληπτό, δύσκολα μπορεί να πει κανείς αν θα βρεθεί άθικτη η άτρακτος και τα υπόλοιπα όργανα του αεροσκάφους ή αν όλα έχουν γίνει κομμάτια και βρίσκονται διάσπαρτα στον βυθό. Στην πρώτη περίπτωση, είναι πιθανό τα υποσυστήματα να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά για άλλα μαχητικά!
Χρησιμοποιώντας υδρόφωνα, οι δύτες της ΚΟΣΥΘΕ εκτιμούν ότι έχουν βρει κάτι, ενώ σήμερα τις έρευνες θα συνδράμουν και Sonar, που θα φτάσουν στη θαλάσσια περιοχή της Σκύρου, με σκάφος του Λιμενικού.
Ανασυνθέτοντας το σκηνικό της συντριβής του Mirage 2000-5, οι στρατιωτικοί επιτελείς προκρίνουν ως επικρατέστερη εκδοχή ότι προσέκρουσε στην επιφάνεια της θάλασσας με την «ουρά», με το οπίσθιο τμήμα -κάτι που, εφόσον επαληθευτεί, θα σημαίνει ότι ο Γιώργος Μπαλταδώρος έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια να παρει ύψος και να αποφύγει την σύγκρουση με την επιφάνεια της θάλασσας.
Στο πλαίσιο αυτό, θα αξιοποιηθεί και το βίντεο από το δεύτερο μαχητικό, ενώ κεντρικό στοιχείο είναι η κατάθεση του δεύτερου πιλότου, που ήταν και ο τελευταίος που είχε οπτική επαφή με το Mirage του σμηναγού Μπαλταδώρου...